KAPPERSOPLEIDINGEN / ACADEMY

ACADEMY

De visie van ‘De Kunst van Vragen’ voor de kappersopleiding-/academy
Mijn passie en droom is verbinding maken door verkoop. Verkoop zie ik dan ook niet als 
iets negatiefs maar juist iets positiefs. Verkoop is voor mij extra service die je kunt verlenen zolang je dit met de juiste instelling doet. Verkoop is voor mij verbinding maken; bouwen aan relaties die levenslang kunnen duren.
Wat is de toegevoegde waarde van deze visie voor de kappersopleidingen-/academy? Voor wat betreft techniek wordt er alles aan gedaan om de leerling zo veel mogelijk mee te geven voor een glansrijke carrière, maar op communicatiegebied is er maar weinig aandacht terwijl juist dit zo belangrijk is!
Mijn doel is met de COMMUNICATIE- & VERKOOPTRAINING VOOR DE KAPPERSOPLEIDING om deelnemers extra skills mee te geven over hoe later te communiceren en te adviseren met hun toekomstige klanten. Oftewel, extra bagage mee geven om verbindingen - contact te maken. In deze opleiding krijgen de deelnemers veel praktijksituaties voorgelegd die getraind worden. Denk aan: bewust te leren kijken naar de klant, hoe te adviseren en hoe ga je met klachten om? De training is stapsgewijs opgebouwd en start met een gedragsonderzoek. Waarom doe je de dingen zoals je ze doet? Je wordt uitgedaagd om te reflecteren op jezelf en op je collega’s om zo nog beter te kunnen samenwerken. Aansluitend hierop gaan we via een talentenlijst bekijken waar je talent zit. Het doel hiervan is om je talent verder te ontwikkelen, zodat je werkzaamheden gaat doen die energie opleveren ipv die energie kosten. 
Rollenspellen komen veelvuldig aan bod. Hierin gaan we praktijksituaties nabootsten om zo de deelnemers? extra en algemene  mensenkennis mee te geven. Alles in deze training is erop ingesteld om de beginnende kapper/ster naar een hoger niveau te tillen; zowel wat betreft techniek als communicatief. Dit zal resulteren in een hoger serviceniveau in de kappersbranche.

Share by: